Η μελέτη ενός ανελκυστήρα απαιτεί γνώση και εξειδίκευση. Ποικίλει ο σχεδιασμός εγκατάστασης ανάλογα με τον χώρο και τις ανάγκες του κάθε έργου. Για αυτό η πείρα των τεχνικών και των συνεργατών μας είναι εργαλείο στα χεριά σας. Ο τρόπος εγκατάστασης και η επιλογή των υλικών έχει άμεση συνέπεια στην καλή λειτουργιά και στο μελλοντικό κόστος συντήρησης του ανελκυστήρα. Η τεχνική εταιρεία NK ELEVATOR αναλαμβάνει την μελέτη, την εγκατάσταση καθώς και την συντήρηση του νέου ανελκυστήρα σας. Η εγκατάσταση των νέων ανελκυστήρων γίνεται σύμφωνα με τα νέα πρότυπα 81.20-81.50.
Δείτε βήμα βήμα την εγκατάσταση ενός υδραυλικού ανελκυστήρα στο επόμενο βίντεο.
Υδραυλικός Ανελκυστήρας
Υδραυλικός Ανελκυστήρας
Πλεονεκτήματα υδραυλικών ανελκυστήρων
- Δεν απαιτείται τροχαλιοστάσιο πάνω από το φρεάτιο και έτσι απαλλασσόμαστε από την δημιουργία των χώρων αυτών οι οποίοι και πρόσθετο κόστος απαιτούν και δημιουργούν δέσμευση στην όλη αρχιτεκτονική δομή του κτιρίου.
- Το μηχανοστάσιο το οποίο τοποθετείται συνήθως στο υπόγειο δεν είναι απαραίτητο να βρίσκεται σε επαφή με το φρεάτιο (όπως συμβαίνει στους μηχανικούς ανελκυστήρες) αλλά μπορεί να έχει κάποια απόσταση από αυτό (κατά προτίμηση όχι μεγαλύτερη των 5m). Τούτο δημιουργεί άνεση όσον αφορά την καλύτερη διαμόρφωση των χώρων του κτιρίου.
- Γενικώς το μηχανοστάσιο είναι μικρότερων διαστάσεων από τον αντίστοιχο του μηχανικού ανελκυστήρα επειδή δεν υπάρχουν κινούμενα μέρη και διατάξεις μεταδόσεως.
- Για τις μικρές γενικώς ταχύτητες έχουμε πιο ομαλή κίνηση (επιτάχυνση, επιβράδυνση, ισοστάθμιση) και γενικώς αθόρυβη λειτουργία χωρίς κραδασμούς δεδομένου ότι ο φορέας της κίνησης είναι υδραυλικό υγρό.
- Παρέχεται μέσω ειδικής βαλβίδας αυτόματη διάταξη απεγκλωβισμού σε περίπτωση διακοπής ρεύματος οπότε μεταβαίνει στην επόμενη στάση και η έξοδος των επιβατών γίνεται χωρίς εξωτερική βοήθεια.
Μειονεκτήματα υδραυλικών ανελκυστήρων
- Επειδή δεν υπάρχει αντίβαρο ο ανυψωτικός μηχανισμός πρέπει να αντιμετωπίσει το πλήρες φορτίο οπότε απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς από τους αντίστοιχους μηχανικούς ανελκυστήρες.
- Οι υδραυλικοί ανελκυστήρες δεν θεωρούνται κατάλληλοι για μεγάλα ύψη διαδρομής (θεωρούνται αντιοικονομικοί) διότι τα μεγάλα ύψη απαιτούν μεγάλο μήκος εμβόλου με ισχυρή καταπόνηση σε λυγισμό (χρήση μεγάλων διατομών εμβόλων). Σχετικά προς το ύψος διαδρομής θεωρείται σήμερα η τιμή των 17 έως 20 μέτρων το μέγιστο ύψος για το οποίο θεωρείται οικονομικά συμφέρουσα η εγκατάσταση υδραυλικού ανελκυστήρα. Βεβαίως αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε υδραυλικούς ανελκυστήρες μεγαλύτερων υψών διαδρομής.
- Γενικά σε κτίρια με αυξημένη κίνηση δηλαδή αύξηση της συχνότητας εκκινήσεων (κτίρια γραφείων, ξενοδοχείων, κτλ.) προκαλείται υπερθέρμανση του κινητήρα και του λαδιού. Σε αυτές τις περιπτώσεις επιβάλλεται η εγκατάσταση συστήματος ψύξεως του λαδιού.
hydraulic
Δεν απαιτείται τροχαλιοστάσιο, το μηχανοστάσιο δεν είναι απαραίτητο να είναι εφαπτόμενο στο φρεάτιο και καταλαμβάνει λιγότερο χώρο. Ενδείκνυται για λίγες στάσεις .
Μηχανικός Ανελκυστήρας
Μηχανικός Ανελκυστήρας
Inverter
Ο μηχανικός ανελκυστήρας με inverter αποτελεί την ιδανική λύση σε κτίρια πολυώροφα και με αυξημένη κίνηση.
Η πραγματική ελληνική απόδοση του όρου «inverter» είναι «αντιστροφέας», και προέρχεται από τη λειτουργία του ως ηλεκτρονική διάταξη. Πιο εμπεριστατωμένα: Inverter είναι εκείνη η ηλεκτρονική διάταξη που έχει τη δυνατότητα ελέγχου της ταχύτητας περιστροφής αλλά και της ροπής του ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να έχουμε μέχρι και 40% οικονομία ρεύματος. Κατά την εκκίνηση και μετά το άνοιγμα του φρένου, το inverter κανονίζει την επιθυμητή επιτάχυνση, ταχύτητα, επιβράδυνση και τελικό σταμάτημα του ανελκυστήρα ρυθμίζοντας την την ένταση του ρεύματος και την συχνότητα. Δηλαδή, παίρνει το ρεύμα της ΔΕΗ το μετατρέπει σε συνεχές και μετά το ξαναμετατρέπει σε εναλλασσόμενο επιθυμητής συχνότητας και ισχύος. Εκεί είναι και το μυστικό της μακροζωίας και εξοικονόμησης ηλεκτρικής ισχύος. Όλα τα μέρη της μηχανής και των συρματοσχοίνων καταπονούνται πολύ λιγότερο λόγω ομαλής κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας λειτουργεί πολύ πιο ομαλά και με πολύ λιγότερες θερμικές απώλειες.
Ο ανελκυστήρας είναι ένα σύστημα μεταβλητού φορτίου. Αυτό εύκολα γίνεται αντιληπτό, αφού σε μια συγκεκριμένη εγκατάσταση με θάλαμο, για παράδειγμα, 8 ατόμων, κατά τη διάρκεια ενός εικοσιτετράωρου, η μηχανή θα κινήσει αυτό τον θάλαμο τυχαία με 0 έως 8 άτομα. Η απαίτηση όμως από την μηχανή και από τον ηλεκτροκινητήρα της είναι σε οποιοδήποτε συνδυασμό φορτίου να διατηρηθεί σταθερή η ταχύτητα. Την απαίτηση αυτή έρχεται να καλύψει το Inverter, το οποίο επιτελεί κατάλληλες προσαρμογές της τάσης του ρεύματος V (άρα και της ροπής ) και της συχνότητας F. Από αυτή του τη λειτουργία χαρακτηρίζεται και ως συσκευή VVVF (Variable Voltage Variable Frequency) (Μεταβλητής Τάσης Μεταβλητής Συχνότητας).
Πλεονεκτήματα
Πέραν της προαναφερθείσας σκοπιμότητας, ο λειτουργία ενός ανελκυστήρα με inverter προσδίδει πολλαπλά πλεονεκτήματα στον ίδιο τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά και στην εγκατάσταση αυτή καθαυτή. Συνοπτικά, θα μπορούσαν να αναφερθούν τα παρακάτω:
- Σημαντική μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας (οικονομία)
- Διόρθωση του συντελεστή ισχύος του ανελκυστήρα (cosφ ως προς τον κινητήρα)
- Μείωση της καταπόνησης των μηχανικών μερών
- Αύξηση της διάρκειας ζωής των μηχανικών μερών του ανελκυστήρα
- Ομαλή εκκίνηση και σταμάτημα, ήπια πέδηση, σταθερή ταχύτητα διαδρομής, χωρίς κραδασμούς, ευχάριστα αποδεκτά στους επιβαίνοντες
- Προστασία του ηλεκτροκινητήρα
- Δυνατότητα απεγκλωβισμού σε περίπτωση διακοπής ρεύματος
- Επίτευξη υψηλών ταχυτήτων
- Γρήγορη και εύκολη θέση σε λειτουργία
Είναι γεγονός πως η τεχνολογία έχει εξελιχθεί έτσι, ώστε το Inverter πλέον να μπορεί να οδηγήσει όλους τους τριφασικούς κινητήρες εναλλασσόμενου ρεύματος, ασύγχρονους (επαγωγικούς βραχυκυκλωμένου δρομέα ή δακτυλιοφόρου δρομέα) και σύγχρονους (με ή χωρίς μόνιμο μαγνήτη) σε διατάξεις ανοιχτού ή κλειστού βρόγχου.
MRL Ανελκυστήρας
MRL Ανελκυστήρας
Σύγκριση MRL με τυπικό ανελκυστήρα
Ξεκινώντας την περιγραφή του MRL ανελκυστήρα είναι σκόπιμο να αναφερθούμε πρώτα στις ομοιότητες που παρουσιάζει ο συγκεκριμένος τύπος ανελκυστήρα με τον απλό ηλεκτροκίνητο. Η αρχή και ο τρόπος λειτουργίας του δεν αλλάζει καθόλου, παρόλο που κάποια εξαρτήματα αντικαταστάθηκαν με νέα ή δεν εγκαθίστανται καθόλου. Ακόμη και η μελέτη του MRL ανελκυστήρα δεν παρουσιάζει μεγάλες διαφορές με αυτή του απλού ηλεκτροκίνητου. Τα επιμέρους στοιχεία που τον απαρτίζουν (οδηγοί, κινητήρας, αρπάγη κ.α.) υπολογίζονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Η έκδοση άδειας χρήσης και λειτουργίας γίνεται με τον ίδιο τρόπο. Παρακάτω θα αναφερθούμε λεπτομερέστερα σε εξαρτήματα του MRL και στον τρόπο που λειτουργούν. Αρχικά το σασί πάνω στο οποίο προσδένεται ο θάλαμος μπορεί να είναι είτε της μορφής L είτε πλαίσιο. Η επιλογή του κατάλληλου σασί σε κάθε εγκατάσταση καθορίζεται από την γεωμετρία του φρεατίου και μόνο. Η χρήση σασί της μορφής L μας δίνει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε δυο πόρτες θαλάμου με γωνία 90° μεταξύ τους ή ακόμη και τρεις πόρτες. Επίσης η χρήση του σε ανελκυστήρες με ανάρτηση 1:1 (άμεση ανάρτηση) είναι ιδανική αφού δεν απαιτείται η χρήση τροχαλίας παρέκκλισης παρά μόνο τροχαλία τριβής. Η ανάρτηση του θαλάμου γίνεται από την βάση του σασί και όχι από την μέση του όπως γίνεται όταν χρησιμοποιείται πλαίσιο. Έτσι η απόσταση μεταξύ της ανάρτησης σασί θαλάμου και σασί αντίβαρου μειώνεται αισθητά. Ο ηλεκτροκινητήρας τύπου gearless (χωρίς μειωτήρα) τοποθετείται στο φρεάτιο μαζί με την υπόλοιπη εγκατάσταση ή σε μηχανοστάσιο έξω από το φρεάτιο μαζί με τον πίνακα χειρισμού μέσα σε μεταλλικό ερμάριο (ντουλάπα), δίπλα στην πόρτα της τελευταίας στάσης συνήθως.
Αυτοκινήτων – Φορτίων
Αυτοκινήτων – Φορτίων
Αναβατόριο Αυτοκινήτων
Το αναβατόριο αυτοκινήτων χρησιμοποιείται για τη κατακόρυφη μεταφορά ενός αυτοκινήτου σε διάφορα επίπεδα χωρίς τη χρήση ράμπας με αποτέλεσμα να έχουμε σημαντικό κέρδος χώρου. Αποτελείται από δύο περόνες σχήματος L που στηρίζονται σε μεταλλικές κολόνες και συγκρατούν μία πλατφόρμα κατάλληλων διαστάσεων στην οποία οδηγείται το αυτοκίνητο. Η κίνηση γίνεται από ένα υδραυλικό έμβολο και η διαδρομή είναι έως 10m. Υπάρχει η δυνατότητα το αναβατόριο να συνδυαστεί είτε με πλατφόρμα περιστροφής είτε με πλατφόρμα πλαγιοκίνησης για αποφυγή τυχών εμποδίων κατά την είσοδο ή έξοδο του αυτοκινήτου.
Ανελκυστηρες Φορτιων Με Συνοδεια Ατομων
Διαστάσεις θαλάμου ανελκυστήρα.
Η διάσταση του θαλάμου προκύπτει ανάλογα από το είδος του ανελκυστήρα:
- Υδραυλικός με ένα ή δυο έμβολα
- Μηχανικός με αντίβαρα.
Ωφέλιμο φορτίο | Μέγιστο εμβαδόν θαλάμου | Ωφέλιμο φορτίο | Μέγιστο εμβαδόν θαλάμου |
---|---|---|---|
400kg | 1,68m2 | 975kg | 3,52m2 |
450kg | 1,84m2 | 1000kg | 3,60m2 |
525kg | 2,08m2 | 1050kg | 3,72m2 |
600kg | 2,32m2 | 1125kg | 3,90m2 |
630kg | 2,42m2 | 1200kg | 4,08m2 |
675kg | 2,56kg | 1250kg | 4,20m2 |
750kg | 2,80m2 | 1275kg | 4,26m2 |
800kg | 2,96m2 | 1350kg | 4,44m2 |
825kg | 3,04m2 | 1425kg | 4,62m2 |
900kg | 3,28m2 | 1500kg | 4,80m2 |
1600kg | 5,04m2 |
- Για φορτία πέρα των 1600 Kg προστίθενται 0,40m2, για κάθε επιπλέον φορτίο 100 Kg
- Για ενδιάμεσα φορτία η επιφάνεια προσδιορίζεται με γραμμική παρεμβολή.
Ανελκυστήρας ΑΜΕΑ
Ανελκυστήρας ΑΜΕΑ
Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ / εμποδιζόμενων ατόμων.
- παρ.1. (Α) Στα νέα κτίρια κατοικίας (μονοκατοικίες ισόγειες ή πολυώροφες), που δεν έχουν υποχρέωση εγκατάστασης ανελκυστήρα σύμφωνα με τον Κτιριοδομικό Κανονισμό (άρθρο 29 -. Αποφ 3046/89 ΦΕΚ 59Δ / 89), δηλαδή όταν το δάπεδο ορόφου ή τμήμα ορόφου, έχει διαφορά στάθμης μικρότερη από 9.00μ. από την οριστική επιφάνεια του περιβάλλοντος εδάφους, στη θέση από την οποία γίνεται προσπέλαση στον όροφο, διευκρινίζεται ότι θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για πιθανή μελλοντική εύκολη μετατρεψιμότητα των κατοικιών, σε κατοικίες μελλοντικών χρηστών ΑμεΑ / εμποδιζόμενων ατόμων ώστε να μπορεί να εξασφαλίζεται εφόσον απαιτηθεί αυτόνομη και ασφαλής, οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση, χωρίς να θίγεται ο φέρων οργανισμός των κατοικιών αυτών, με επιπρόσθετα στοιχεία κατάλληλων προδιαγραφών, όπως ράμπες, αναβατόρια, ανελκυστήρες, κλπ. Η πρόβλεψη αυτή θα περιγράφεται στην Τεχνική έκθεση της μελέτης προσβασιμότητας.
- (Β) Στα νέα κτίρια με χρήση κατοικίας και παραπάνω από μια οριζόντιες ιδιοκτησίες, που δεν έχουν από τον Κτιριοδομικό Κανονισμό (άρθρο 29 -. Αποφ 3046/89 ΦΕΚ 59Δ/89) υποχρέωση ανελκυστήρα, επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η αυτόνομη και ασφαλής, οριζόντια και κατακόρυφη προσπέλαση ΑμεΑ/εμποδιζόμενων ατόμων, με στοιχεία κατάλληλων προδιαγραφών, όπως ράμπες, αναβατόρια, ανελκυστήρες, κλπ, σε όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους των κτιρίων κατοικίας.
Συστήματα Ανύψωσης Φορτίων
Συστήματα Ανύψωσης Φορτίων
Συστήματα Ανύψωσης Φορτίων
- Η μετακίνηση φορτίων σε επαγγελματικούς χορούς γεννά την ανάγκη συστημάτων ανύψωσης.
- Η Εταιρία μας έχει όλες τις λύσεις και σε αυτόν τον τομέα.